Månadsträff 11 april

Månadsträff 11 april 2022
SPF seniorerna Toarp Dalsjöfors
I Toarps församlingshem

Medlemmarna var inbjudna till månadsträff/överraskningsträff. Den första överraskningen var bordsplacering. Birgitta S och Inger hade ordnat med det. Inget inträde denna gång.

Ordförande Lars Åhman hälsade 74 personer välkomna. Särskilt välkomna var flera nya medlemmar. Han berättade, att det varit distriktsstämma i Borås med final på Hjärnkoll, där vårt lag placerade sig på fjärde plats.

DeFenders spelade góa låtar.

Barbros kaffegäng serverade smörgåstårta. Hon hade även bakat kaka till kaffet.
Birgitta Klang informerade om besök på Bynanders bilmuséum i Svenljunga den 23 maj kl. 11:00. Räkmacka till den som vill.

Birgitta Holmberg inbjöd till kulturupplevelser:
Studiebesök den 11 maj på Borås stadsteater. Vi får gå bakom kulisserna och kolla. Kostnad 150 kr.
Hon pejlade intresset för en resa med övernattning till Malmö i mars-23. Konsert med Sanna Nilsen.
Eventuell gemensam teaterupplevelse på Torpa till sommaren. Hon återkommer.

Lars pratade om att Hökerum har ”seniormilen” den 14 maj. Det är en promenad på 7,5 km runt sjön Mogden. Kanske kan vi göra något liknande?

På Midsommardagen kommer SPF att servera kyrkkaffe vid Hembygdsgården i Toarp.

Stig meddelade från resekommittén, att det inte blir några resor ännu. Coronaviruset är inte över tillräckligt för att planera och genomföra resor. Däremot hoppas man på någon resa till hösten. Sobacken, där ett besök var planerat före Corona, är ännu ej öppen för besökare, då man utbildar ny guidepersonal.

Gun Gustavsson hade lotteridragning med många fina vinster.

Auktion förrättades på ett vackert insektshotell, som Benny Karlsson tillverkat. Den inbringade 1.100 kr. Pengarna gick till de krigsdrabbade i Ukraina.

Varje hushåll fick en påskblomma att ta med sig hem.