2017-02-13 Årsmöte

SPF seniorerna Toarp Dalsjöfors har haft årsmöte i Toarps församlingshem.

Drygt 100 medlemmar var församlade. Marianne Johansson höll parentation för fyra avlidna medlemmar.

Föreningen har under året anordnat månadsträffar med god uppslutning och fin stämning. Mötesvärdarna Barbro Carlsson, Bo Holmberg, Ing-Britt Götesson och Lilian Lorentzon har försett oss med förtärning vid träffarna.

Studiecirklar i olika ämnen har lockat många deltagare. Birgitta Klang håller ihop cirkelverksamheten.

Under året har en resa till Frankrike företagits och en resa till Blekinge. Dessutom har flera tillfällen givits till kulturella upplevelser på Göteborgsoperan, Borås stadsteater m. m.

Ny ordförande efter Gert Götesson, som avsagt sig omval, blev Lars Åhman.

Styrelsen i övrigt ser ut som följer: Iréne Persson, Eva Carlsson, Eva Rantzow, Birgitta Holmberg, Birgitta Snygg och Gert Götesson. Suppleanter är Bo Holmberg och Birgitta Klang.

Nästa månadsträff blir den 13 mars i Toarps församlingshem.

Erik visade 146 bilder. PDF filen tar lite tid att läsa in. Året 2016 Minisize 13 MB