Grötfest 9 januari 2023

Ordförande Lars Åhman hälsade 50 personer välkomna till årets första månadsträff tillika grötfest.

Dagens underhållning bestod av allsång och blandade karameller av våra egna medlemmar mixade av Eva Rantzow.

Gröten, med gedigen skinksmörgås därtill, serverades av damerna i föreningens matlagningscirkel för damer.

Birgitta Holmberg:
Falkenbergsrevyn 10 februari. Biljetter får man på bussen.
Fanny Girl i Malmö 11 - 12 mars. Info till berörda senare.
Gott och blandat i Falkenberg den 27 maj. Det finns gott om platser.

Eva-Lotta Lindqvist berättade att hon varit på distriktets folkhälsoträff, där man hade varnat för bedragare och deras olika sätt att lura äldre personer.

Den 14 februari firar Marcus Obeda och Magnus Johansson alla hjärtans dag med en tillställning i Ulricehamn.

Bengt Belfrage inbjöd till visning av modelljärnväg på Björkhemsgatan 38 den 25 januari.

Inger Nyman redovisade resultatet från frågetävlingen på novemberträffen, som ligger till grund för uttagningen till frågetävlingen Hjärnkoll. Karin Ahnbrink, Rolf Gustavsson, Sonny Svensson, Inger Vikstrand, Bengt Wallin och Inga-Brita Wallin fick mest rätt. Tre av dessa, plus en ersättare, kommer att utgöra vårt lag till distriktets tävling i Hökerum den 10 februari kl 13.

Efter informationen bjöds det kaffe med hembakt kaka.
Dagen avslutades med lotteridragning.

Sidan uppdaterad 230115 av erik105514@gmail.com