2016-12-12 Månadsträff

SPF seniorerna Toarp har haft månadsmöte i Toarps församlingshem, med 100 deltagare, som hälsades välkomna av föreningens ordförande Gert Götesson.

Som brukligt är på decembermötet serverades glögg och julmat. Besök av Toarps lucia, som framförde ett vackert sångprogram, stod också på programmet.

Tom Åhman gav oss inspiration till att röra på oss, vilket är viktigt för hälsan och kroppens rörlighet.

Anteckningar från månadsmötet:

Inkomna skrivelser: fanns inga.

Info från CPR/KPR: Ingen info denna gång.

Reseinformation
Lars informerade:
Ölandsresan blir den 9-11 maj 2017. Program kommer med vårens utskick. Anmälningslista kommer att finnas på januarimötet. Priset på resan är 2.900 kr.
En Hemlig resa kommer det att bli den 24 augusti.

Vårens studiecirklar/Friskvård
Birgitta Klang:
Det finns plats för fler i stavgången, även herrar. Boulen börjar den 9 januari inne i Boulehallen, måndagar och onsdagar. Bridge börjar 10 januari i Dalsjöforsparken tillsammans med PRO.
Bowling varannan tisdag fr o m 10 januari. Minigolf på fredagar. Platser finns. Borås simarena har 4-månkort, som gäller på alla bad i Borås. Maria på motionshallen meddelar att alla aktiva medlemmar får ett presentkort på 10 dagar.

Studiecirklar till våren
Läsecirkel, Sångcirkel, Målarcirkel, Musikcirkel, Ölandscirkel, Fotocirkel, cirkel i Försök inte lura mig, Smartphone/Surfplatta samt Linedance. Anmälningsblanketter till cirklarna finns i pärmen.

Kommande event
Birgitta Holmberg meddelade att det finns biljetter till Cabaret den 7 januari.
Vi åker till Göteborgsoperan och Hair den 13 januari.
Glen Millermusik blir det på Åhaga den 26 februari. 390 kr kostar det.
Kalsongrevyn framför Nyårsrevy på Sagateatern från 5 januari. Biljetter finns till 14 och 21 januari för 250 kr.

Hjärnkoll
Onsd 18 januari blir det tävling för Toarps SPF i Dalsjöfors företagspark.
Den 3 februari kl 10 tävlar vi i Hökerum mot Boråsorten, Tranemo och Östra Kind.

Hemsidan har adress www.spf.se/toarp.

Framtidsperspektiv för SPF Seniorerna Toarp.
Gert Götesson avgår som ordförande vid årsmötet och vädjar till medlemmarna att hjälpas åt att hitta en ny.

Insamling till Birgitta Klangs fadderbarn gav 2.977 kr. Samma summa skänker föreningen.

Efter kaffet bjöd föreningens sångcirkel på julsånger till allmän uppskattning. Eftermiddagen avslutades med lotteridragning. Nästa möte blir grötfest den 9 januari, då Fredrik Hjelm visar bilder och berättar om gamla Borås.