2018-03-12 Månadsträff

Månadsträff 2018-03-12 Toarps församlingshem

SPF seniorerna har haft månadsträff i Toarps församlingshem. Ordförande Lars Åhman hälsade 64 personer välkomna. Dagens förläsare, naturfotograf Hans Flyman och hans hustru, hälsades välkomna.
Hans och Emmalena pratade och visade fina foton med utgångpunkt från en bok de skrivit gemensamt "Kärleken till en ö" som handlar om Gullholmen en ö i Bohuslän.
Hans visade vackra foton från natur och djur från Gullholmen, Svalbard, Ungern, Spanien och Finland, Från Värmland visades foton på den vita älgen. Emmalena läste valda delar från boken , som handlade om 12 personer som bor på ön , däribland vår egen Lars Svensson. De avslutade med ett bildspel från Gullholmen.
Vidare information av Lars-Erik Lorentzon angående Pytt i panna 16 /3 kl. 19.00 i Toarps församlingshem, och att Hembygdsföreningen har möte på Gärdhem 22/3 kl. 19.00. Jan-Åke Thorell visar bilder under temat " Afrika i mitt hjärta".
Birgitta Holmberg påminde om vikten av att skriva namn på inbetalningskort vid inbetalning till föreningen. Hon har nu flera utan namn och några som inte betalat in årsavgiften .
Teaterinformation: Gunnebo slott med Kuta och kör 5/8 kl. 14.00 pris 495:- exkl. buss, anmälan senast 4/4.
Rivierans Gullgossar Bäckängs skolan aula 12/10 kl. 19.00 pris 360:-, anmälan senast 30/5.
Birgitta påminde om Åhaga och Borås symfoniorkester 17/4 kl.19.00, medverkar gör operastudenter.
Stig Johansson redogjorde för enkäten angående resor, hade fått in svar. Lars Svensson informerade om endagsresan till Vapnö gård, lunch där och sedan vidare till Lisebergs trädgårdsutställning.
Han informerade också om en träff angående resan till Krakow i Toarps församlingshem den 6/4 kl. 15.00. Lars Lyborg visar bilder från Polen och Ove Glamheden ger information om resan.

Lars Åhman informerade om höstens aktiviteter, ev. någon vinprovningskväll, resa till Åby och SPF Toarps boulemästerskap,
Mötet avslutades med sedvanlig lotteridragning med som vanligt fina priser.
Lars påminde om nästa månadsträff 9/4 kl. 15.00 i Toarps församlingshem.
Underhåller gör då Borås Ukeleband.