2021-10-11 Månadsträff

Månadsträff 11 oktober 2021

Dagens värd var Gert Götesson, som hälsade 63 medlemmar välkomna till den första månadsträffen utan restriktioner vad gäller antal personer som får samlas inomhus. Coronapandemin medförde, att livet inte var sig likt.

Ruben och Marianne Karlsson underhöll med goa dansbandslåtar.

Kaffe, vetebröd och kaka serverades av Tittis kaffegäng.

Birgitta Klang meddelade, att alla cirklar är i gång. Se seniorguiden varje måndag i Borås tidning. Hon inbjöd även till en blomsterkväll hos Anna-Lena på Dalsjöfors trädgård den 30/11 kl. 19:00.

Erik Nyström informerade om konserten med Marie Arturén den 14/11. Den som vill vara funktionär betalar in 1 kr på swish. Det kommer att serveras glögg utanför kyrkan. Marschaller ska lysa runt
omkring.

Eva Rantzow inbjöd till sångcirkeln. Den som vill vara med och sjunga julsånger och prova att vara
med i sångcirkeln är välkommen att haka på. Nästa sångcirkel är den 22 oktober.

Birgitta Holmberg vill ha rätt adress till medlemsregistret, så om man byter adress ska det meddelas till henne.

Kulturinfo:
9 november. Jubileumskonsert på Åhaga med anledning av att Borås fyller 400 år.
19 november. Utställning om Kimono på Världskulturmuséet i Göteborg.
14 januari 2022. Falkenbergsrevyn, ”Dubbeldosen”.
8 januari 2022. Kalsongteatern.
Ev. julkonsert i Ulricehamn.
I Mars 2022. Håkan Hellströms musical.
9 april 2022. Jan Hjalmarssons jubileumskonsert.

Eftermiddagen avslutades med lotteridragning med Gun Gustavsson.

Gert tackade för idag och hälsade välkommen till nästa månadsträff den 8 november.

Referatet som PDF-fil