02-22 Årsmöte

Årsmöte 2024 i Torsångs församlingshem.

Det var fullt i Torsång Församlingshem när SPF Tuna-Säter hade årsmöte. Ordförande Birgitta Thurin hälsade alla välkomna. Sedan hölls en parentation över medlemmar som gått bort under året. Orionkören sjöng sedan några stämningsfulla sånger.

Därefter vidtog sedvanliga årsmötesförhandlingar  med Leif Kohlseth som dagens ordförande.

Årsmöte var snabbt avklarat och styrelsen omvaldes i sin helhet med Birgitta Thurin som ordförande. Årets verksamhet har varit uppskattad och lockat många nya medlemmar. Vid årets början 583 och vid årets slut 613.

När de var avklarade bjöds det på kaffe och semlor. Det blev sedan mera musik i form av två instrumentella stycken, sång av sju skönsjungande herrar och sedan hela Orionkören som sjöng ett antal välkända melodier.

Ann-Christine Hedberg berättade lite om Kommunala Pensionärsrådet.

Ordförande Birgitta Thurin tackade avgående uppdragshavare med blommor. Hon tackade även kaffe- och lotteriansvariga.

Sedan var det dags att bege sig hem i den gråa och regniga  februaridagen efter en trevlig eftermiddag.

Text Margareta Eriksson

Foto Gunnar Olsson