Verksamhetsplan 2023

Förslag till Verksamhetsplan för 2023

Mål och riktlinjer

-Tillvarata och främja pensionärernas sociala och ekonomiska intressen
genom att bland annat bevaka kommunala pensionärsfrågor som tas upp i de Kommunala pensionärsråden (KPR) i Borlänge och Säters kommuner.

-Lämna information i samhällsfrågor som berör pensionärer
på månadsmöten, genom information på vår hemsida och på vår Facebooksida.

-Främja studier och annan kulturell verksamhet
genom att anordna studiecirklar, studiebesök, vandringar till olika platser, underhållning på månadsmöten, körsång, resor och dans.

-Främja friskvård, samt att i övrigt verka för god livskvalitet
genom att aktivera medlemmarna med olika fysiska aktiviteter som vandringar, vattengymnastik, styrketräning, tipspromenader, stavgång, boule och linedance.

-Rekrytera och behålla medlemmar
genom att synas och höras i samhällsdebatten. Annonsera om verksamheten och berätta i pressen om våra månadsmöten och andra sammankomster. Lyssna på medlemmarna om vilka aktiviteter de efterfrågar

Alla olika aktiviteter finns att läsa om i SPF Seniorerna Tuna-Säters program som skickas till medlemmarna 2 gånger per år, i Annonsbladet, i dagspressen, föreningens Facebooksida ”SPF Seniorerna Tuna-Säter” och på hemsidan www.spf.se/tuna.

Styrelsen