Från styrelsen 7 december

Sammanfattning från styrelsemötet 7 december 2023.

Idag var det dags för sista styrelsemötet för året. Trots kyla och snö var alla på plats idag. Vi började mötet som vanligt med kaffe och smörgåsar. Idag fanns även valberedningen på plats.

Laila inledde med en rapport om föreningens ekonomi. Inga stora förändringar sedan förra mötet. Det som känns lite osäkert är nu om det blir någon minskning av föreningsbidraget från Borlänge kommun efter deras nya ansökningsregler.

Ann-Christine hade varit på ett KPR-möte. Sebastian Carlberg, Region Dalarna hade deltagit och informerade om att stafettläkarna inte längre får 2-årsavtal utan 1 månad åt gången. Man tänker inte heller stänga någon vårdcentral. Det är stor skillnad på fasta läkartjänster, 75 i Falun mot bara 25 i Borlänge.

Ann-Christine har också deltagit i ett möte tillsammans med SPF Borlänge, PRO, SKPF och Marianne Henriksson från Borlänge kommun. De diskuterade ”kundnöjdhet” i hemtjänsten. Två från varje förening kommer att ses igen, nästa möte 13 december.

Per-Åke har deltagit i en digital konferens som handlade om Zoom-möten och hur man kan leda ett sådant.

Aina berättade om uppvakningar av 90- och 95-åringar. Alla blir mycket glada och tacksamma för att bli ihågkomna.

Snart dags för bokslut. Laila tar fram förslag till balans- och resultaträkning. Hon gör ett budgetförslag för 2024 att ta med till nästa styrelsemöte i januari. Birgitta gör förslag till verksamhetsberättelse och verksamhetsplan.

På torsdag 14 december är det dags för årets julfest, 105 anmälda och en kölista på 20 personer. Sista aktiviteten för året, men snart är programmet för 2024 klart. Det kommer som en julklapp någon dag före jul, där finns något för alla att delta i.

Önskar alla en God Jul och ett Gott Nytt År!

Styrelsen/Birgitta