10-27 nya medlemmar

Möte med nya medlemmar.

Nya medlemmar i SPF Tuna-Säter

I SPF Tuna-Säters lokal i Romme träffade vi, Vanja och Birgitta, 12 nya medlemmar. Vi inledde med kaffe och smörgås. Medlemmarna fick information om hur organisationen är uppbyggd och vad som finns att göra lokalt i föreningen. Några av anledningarna till att de gått med i just vår förening är artiklar i tidningarna, som visar att vi finns. En hade börjat i Orionkören och andra var intresserade av våra vandringar.

SPF Seniorerna består av cirka 250 000 medlemmar fördelade på 26 distrikt och nästan 800 föreningar i landet. Vår förbundsordförande Eva Eriksson driver ett påverkansarbete som gäller våra pensioner, vårt boende, vård och omsorg. Dala-distriktet består av 20 föreningar, varav Tuna-Säter är en.

Vi är för närvarande 550 medlemmar i föreningen. Allt arbete sker ideellt, det är glädjen i att göra nytta som är betalningen. Efter informationen om vilka aktiviteter som för närvarande finns att delta i fick vi några goda idéer om kommande aktiviteter. Pub-afton med musikunderhållning och några studiebesök stod på önskelistan.

Tack för en trevlig eftermiddag och varmt välkomna i SPF Seniorerna Tuna-Säter!
Vanja och Birgitta