Från styrelsen 16 november

Styrelsemöte Stiftsgården

Sammanfattning från styrelsemötet 16 november

Idag startade vi styrelsemötet med kaffe och goda smörgåsar i Stiftsgården i Rättvik. Tanken är att det mesta inför vårens program ska vara klart under dagen.

Laila lämnade ut en resultaträkning och kunde meddela att ekonomin är fortsatt god. Hon påminde oss om att lämna in våra reseräkningar i god tid före årsskiftet. Laila har också skrivit ner vad som är viktigt att veta när man deltar i föreningens resor. Det dokumentet kommer att bifogas när vårens program skickas till medlemmarna.

Ann-Christine rapporterade att hon deltagit i ett extra insatt KPR-möte som handlade om att avtalet om att ta mat från Kalmar har sagts upp. Om ett halvår kommer de som berörs istället att tillsammans med hemtjänsten beställa hem mat från någon butik i närheten. Helena berättade att hon och Krister Eriksson deltagit i ett KPR-möte i Säter. I fortsättningen är det tänkt att Krister själv kommer att delta i mötena.

Ann-Christine och Aina har fortsatt med sopplunch för ensamma och det är så uppskattat att de fortsätter med det även nästa år. Till lunchträffen som Vanja håller i hade nästan 40 personer kommit när de träffades hos MurboAnnas. Vi har haft en välbesökt pubkväll i Strandbro bygdegård och en lika välbesökt månadsträff i Torsångs församlingshem. På ett cafémöte fick vi veta en hel del från Sveagruvan på Spetsbergen av Per Eklund.

Så var det dags för vårens program. Det börjar ta form, de flesta aktiviteterna är inbokade. Det blir några resor, vandringarna är på gång och orkestrarna bokade till danserna i Nybo. Det som inte är riktigt klart än är studiecirklarna som vi har tillsammans med Vuxenskolan och annonserna i programmet.

Det är inte mycket kvar av det här året, men några aktiviteter har vi kvar att träffas vid. Hovkvartetten kommer och underhåller oss på månadsmötet i Södertuna bygdegård 23 november. Vi kan äta lunch och kolla på hästar på Rommetravet 24 november och samma dag dansar vi i Nybo bygdegård till Pär Norlings orkester. Christina Frid kommer till årets sista cafémöte 29 november och berättar om kanotpaddling. Till sist blir det julfest i Gustafs församlingshem där Orionkören underhåller oss torsdag 14 december.

Efter en fin dag i Rättvik tar vi oss tillbaka till Borlänge.

/Styrelsen