Från styrelsen 24 01 11

Sammanfattning från styrelsemötet 2024-01-11

Den stränga vinterkylan som hållit oss i ett järngrepp ett tag har gett upp och idag var det plusgrader när årets första styrelsemöte hölls. Alla är friska och redo för ett nytt år fyllt med aktiviteter.

Vi började mötet med en liten sammanfattning om vad som hänt sedan vi såg senast. Julfesten var fullbokad. Vi åt en god jultallrik och blev underhållna av Orionkören med fina julvisor. Aina och Ann-Christine bjöd på grötlunch för ett antal medlemmar som annars äter ensamma. Laila bistod som chaufför och hämtade de som behövde skjuts. Vi har också hunnit med årets första Öppet hus i SPF-lokalen. Det blev både kortspel och trevligt prat. Styrketräningen har också startat upp med många deltagare.

Inför årsmötet har Laila tagit fram alla dokument angående föreningens ekonomi. Vi gick igenom förslaget till budget för 2024. Birgitta har skrivit årsrapporten och verksamhetsplanen.

Laila berättade att det är många som anmält sig till resan till Hjalmars revy. Det finns några platser kvar och nu tänker hon lämna dessa till intresserade i SPF Borlänge.

Laila tog också upp att det är dags att städa undan gamla dokument för att skicka till Folkrörelsearkivet i Falun. Vi kom överens om att träffas en dag och gå igenom vad som ska skickas dit.

Nästa månadsträff blir i Coriandergården i Säter. Gylle Begravningsbyrå kommer tillsammans med Familjens Jurist att informera. Mötet avslutas med uppvisning av Linedance. Första motionsdansen i Nybo blir 2 februari då Remix kommer och spelar dansmusik. Nästa cafémöte i SPF-lokalen är 15 februari då Sören Nyström kommer och berättar om sitt arbete på Borlänge kommun.

Styrelsen/Birgitta