Resepolicy

Läs noga vad som gäller för anmälan till våra resor!

RESOR – viktigt att läsa

Till samtliga resor gör du anmälan till Laila Andersson, tel. 070-2007565 eller laila.dalarna@gmail.com.

För att få delta i våra resor måste du anmäla dig. I samband med anmälan meddelar du påstigningsort och om du är i behov av specialkost.

Du kan inte anmäla dig till en resa genom att betala resan utan den personliga kontakten. Du är heller inte berättigad att följa med på resan om du inte föranmält dig. Det är också viktigt att du stiger på bussen på den ort du anmält i samband med din anmälan.

Betalningen för resan ska vara föreningen tillhanda senast det datum som framgår på inbjudan till resan. Betalning till bankgiro 5269-8248 SPF Seniorerna Tuna-Säter. Ingen swishbetalning.  Märk betalningen med ditt namn och resmål.

Föreningens egna medlemmar har i första hand tillträde till resorna. För att fylla bussen kommer närliggande SPF-föreningar få erbjudande om våra resor någon vecka innan sista anmälningsdatum för resan.  Någon bekräftelse på din anmälan skickas inte ut. Om resan av någon anledning blir inställd får du besked om det så snart som möjligt innan avresan och inbetald anmälningsavgift betalas tillbaka.

Påstigningsplats i Romme är vid SPF-lokalen, framsidan av huset. P-platser vid lokalen är begränsat. Rekommenderar samåkning om möjligheter finns. Påstigningsplatsen vid Borlänge resecentrum sker i regel från gate 8 eller 9. Se skyltning YTS.

Respektera avgångstider för påstigning vid avresa och vid uppehåll under resans gång.

Vi förbehåller oss rätten för oförutsedda ändringar i programmet under pågående resa samt tiden för hemkomst. Vi försöker alltid följa det aktuella programmet och de tider som angivits I inbjudan. Du som är i behov av medicin/kost bör se till att du har nödvändigt behov i ditt bagage utifall vi blir försenade till lunch eller hemkomst.

Om du av någon anledning behöver avboka resan ska det ske senast 3 dagar före avresa. Om du avbokar senare, eller uteblir, kan du få betala kostnaden för din del av resan.

Får du ingen återkoppling på ditt mail eller din påringning måste du höra av dig på nytt!