Från styrelsen 14 mars

Sammanfattning från styrelsemötet 14 mars 2024

Solen skiner och det är 7 grader varmt, är det vårens om har kommit? Isen är nästan borta och broddarna kan lämnas hemma idag. Hela styrelsen är på plats och Lennart bjuder på goda mackor.

Laila inleder mötet med att lämna ut resultaträkningen och berättar att allt ser bra ut. Vi har fått föreningsbidraget från Säters kommun.

Ann-Christine talade om att gruppen som arbetar med äldreomsorgsfrågor har träffats och Erik Nises från Borlänge kommun var med. Kommunen efterfrågar konkreta förslag till förbättringar.

Föreningens årsmöte blev som vanligt välbesökt. Orionkören stod för underhållningen och styrelsen valdes om i sin helhet. Tack för det fortsatta förtroendet! Det fattas dock valberedare. Om det är någon som känner sig manad eller har förslag på någon person är det bara att höra av sig till någon i styrelsen.

Lennart berättade om friskvårdsaktiviteten i Gyllbergen. Det hade varit ett 20-tal medlemmar som kommit och vandrat, åkt skidor och grillat korv i solskenet.

Vanja berättade att det varit ett 20-tal som varit med på den gemensamma lunchen hos Fest-makarna. I mars blir det ingen gemensam lunch eftersom påsken infaller i slutet av månaden. Vanja återkommer med var någonstans vi ska äta 26 april.

Vi kommer att få ett nytt medlemsregister i april. Aina meddelar att det verkar vara ett logiskt system som är lätt att förstå och lätt att använda.

Vi diskuterade om vi ska försöka få ihop ett eller flera lag till årets Hjärnkollen-mästerskap. Den som är intresserad av att vara med kan komma till SPF-lokalen på måndagar, jämna veckor, mellan
kl. 11.00 -12.00. Det kommer att finnas ett antal frågor i lokalen, men ta gärna med egna frågor också. Det kommer att bli ett distriktsmästerskap höst och riksfinalen kommer att genomföras i Stockholm 8 oktober.

Redan nästa vecka kan vi ses i Södertuna bygdegård 21/3 kl. 14.00 då Seniorshopen kommer och visar vårkläder. På långfredagen blir det dans i Nybo bygdegård kl. 13.30 – 17.00, Lars Erikssons orkester spelar. Gösta Jansson kommer till ett cafémöte 11 april kl. 14.00 och ska berätta om och spela Borlängemusik från förr.

Styrelsen/Birgitta