09-21 Säter

SPF Tuna-Säter har haft medlemsmöte.

Ute sken solen och genom fönstret såg man hur trädens, ännu, gröna blad vajade i vinden. Lokalen för dagen var Coriandergården i Säter.

Ordförande Birgitta Thurin inledde träffen med att hälsa alla medlemmar välkomna. Sedan blev det dags för bröderna Kent och Kurt Sundstedt att bjuda oss på sång och musik. De börjar alltid sina uppträdanden med att sjunga Fattig bonddräng och så även denna gång. Därefter följde idel kända sånger och vi fick höra Peps Persons O,boy på skånska och när det blev dags för Gulli-Gullan så trodde man för en stund att självaste Jokkmokks-Jokke var med oss.  Det blev varierande musik av Taube, Dan Andersson, Cornelius och såväl blues som country fanns med på repetoaren.

Efter att Birgitta tackat dagens kommittéansvariga så gick vi ut i det fina höstvädret och några med en vinst från lotteriet i sin hand.

Text Laila Andersson

Foto Gunnar Olsson