Från styrelsen 10 augusti

Sammanfattning från styrelsemötet 10 augusti 2023.

Nu har det regnat i flera veckor. Oron är stor över om vi kommer att fastna när vi ska åka från Tyllsnäs. Men ingen fara säger Gunnar Olsson som lovat vara parkeringsvakt vid sommarstugan.

Det har med åren blivit tradition att inleda höstens styrelsemöten i Gunnars sommarstuga. Så blev det även nu. Skillnaden var bara att vi satt inomhus i år.

Alla var närvarande och Laila började med att gå igenom ekonomin, som ser fortsatt bra ut. Hon berättade även att resorna har gått bra. Ett par platser kvar till Trollbröllopet i Äppelbo och fulltecknat på I Gustav Vasas fotspår.

Sommaraktiviteterna är slutförda. Det började med ett bilrally juni och nästa aktivitet blev fårvallning. Vi har provat på både minigolf och boule, genomfört en tipspromenad med korvgrillning i regnet. Vi har promenerat och fikat i Frostbrunnsdalen och vid sjön Ljustern. För att locka medlemmarna att röra på sig i sommar har vi lämnat ut motionskort som ska fyllas i och lämnas vid nästa månadsträff 17 augusti.

I år blev det ett extra bilrally som Anna-Lena och Lars ordnat och som avslutades med korvgrillning i Gyllbergen. På ett cafémöte berättade Viola Krenn om demenssjukdomar och bemötande, stort intresse, lokalen var fullsatt.

Vi diskuterade omkring vänmedlemskap, det gäller när någon som redan är medlem i annan förening vill bli vänmedlem hos oss. Det kommer att finnas en policy på hemsidan angående det.

Det är snart dags för distriktsfinal i Hjärnkoll och den kommer att äga rum i Borlänge 21 september. Vi ser gärna att det är några som anmäler sitt intresse att delta i den. Man tävlar i lag om tre personer. Anmälan senast 11 september. Finalen äger sedan rum i Stockholm 12 oktober.

SPF-lokalen i Romme kommer att vara bemannad varannan måndag kl. 10.00 -12.00 jämna veckor.

Torsdag 17 augusti kommer Anders Åkerlund till Gustafs församlingshem och berättar Uganda, Afrikas pärla. Surströmmingsfesten är fullbokad, men våra lunchträffar börjar på fredag 25 augusti kl. 12.00 och första träffen blir i Säters golfrestaurang. Nästa cafémöte kommer Bo Funcke och berättar om Romme Alpins historia, torsdag 7 september.

Höstens vandringar börjar måndag 28 augusti med Rösåsen som första mål. De fortsätter sedan varje måndag hela september.

Kom ihåg att fylla i sommarens motionskort! Och alla tog sig ifrån parkeringen utan hjälp!

Styrelsen/Birgitta