Från styrelsen 12 januari

Sammanfattning från styrelsemötet 12 januari 2023.

Det är mycket halt ute nu efter allt regnande så det var skönt att se att alla hade tagit sig helskinnade till styrelsemötet idag.

Det är snart dags för årsmötet, 16 februari i Gustafs församlingshem, så idag handlade mycket om allt som ska vara klart innan dess. Så snart allt är klart vad gäller ekonomi och verksamheten kommer det att läggas ut på hemsidan.

Förra året började med nedstängningar under de första månaderna och återhämtningen gick sakta för att bli någorlunda som tidigare mot slutet av året. Vårens program har nyligen skickats till alla medlemmar och förhoppningsvis finns det något som intresserar där så att vi kan ses framöver.

Vi fattade beslutet, gemensamt med SPF Borlänge, att inte längre subventionera avgifterna för de som spelar boule. Anledningen är att föreningarna inte längre har möjlighet att, som tidigare, söka lokalbidrag vid ansökan om Föreningsbidrag från Borlänge kommun.

En glad nyhet är att det äntligen är klart att starta upp styrketräningen på Tunet igen onsdag 18 januari.

På torsdag 19 januari är det dags för första månadsträffen. Torkel Edström kommer till Södertuna bygdegård och berättar om arbetshästens historia i Dalarna. Första tillfället i Nybo bygdegård blir på fredag 3 februari där Remix spelar upp till dans. Den som är intresserad av att följa med till Säters Biografmuseum den 7 februari får anmäla sig till Per-Åke senast 2 februari, 070-760 77 92 eller eperake@outlook.com.

Tack till Vanja för goda smörgåsar till kaffet!

Styrelsen/Birgitta