Årsmöte den 19 februari 2025
Onsdag den 19 februari, Naverlönnskolans matsal, Bökebergsgatan 25. Kallelse till årsmöte! Insläpp kl 12.30. Handlingar till årsmötet finns på expeditionen två veckor före årsmötet. Eventuella motioner ska vara styrelsen tillhanda senast fyra veckor före årsmötet. Mötet börjar kl 13.00 med årsmötesförhandlingar och parentation. Efter mötet bjuder föreningen på en wrap med kyckling ”Caesar ”och kaffe/kaka. Medtag egen dryck, dock ej alkoholhaltiga drycker. Årsmötet avslutas med underhållning musik och frågesport/Quiz av Linda Lundqvist. Senaste anmälan: Torsdagen den 13 februari.
Förslag till dagordning vid årsmötet den 19 februari kl 13.00 å Naverlönnskolans matsal:
1. Val av mötesfunktionärer (ordförande, sekreterare, justerare och rösträknare)
2. Fastställande av röstlängd
3. Fråga om kallelse skett i behörig ordning
4. Fastställande av dagordning
5. Styrelsens verksamhetsberättelse
6. Styrelsens förvaltningsberättelse (balans- och resultaträkning
7. Revisorernas berättelse
8. Fastställande av resultat- och balansräkning
9. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen
10. Behandling av verksamhetsplan eller motsvarande inklusivebudget/budgetramar
11. Fastställande av medlemsavgifter
12. Fastställande av arvoden och eventuella ersättningar till styrelse och revisorer
13. Behandling av inkomna motioner
14. Behandling av förslag från förenings-, distrikts- eller för-
bundsstyrelse
15. Fastställande av antal styrelseledamöter
16. Val av ordförande och i förekommande fall 1:e och 2:e viceordförande
17. Val av övriga styrelseledamöter
18. Val av revisor/-er och ersättare
19. Val av ombud och ersättare till stämma/kongress
20. Nomineringar av ledamöter till kommunala pensionärsråd
(KPR) samt regionala pensionärsråd (RPR)
21. Fastställande av antal ledamöter i valberedning
22. Val av ordförande och övriga ledamöter i valberedningen
23. Behandling av övriga frågor som anmälts inför fastställandetavdagordningen.
24. Årsmötets avslutande