Vaccinationsbevis Covid-19

Hej!

På grund av rekommendationer för allmänna sammankomster som införs den 1 december 2021, kommer här information angående vad som gäller för SPF Seniorerna Club 73:s julbord den 9 december 2021.

Om du åker buss till Rosenhagen i Anderslöv uppvisar du ditt vaccinationsbevis /vaccinationskort före påstigning på bussen som avgår kl 15.00 från Folkets Hus.
Kom i god tid.

När du kommer till Rosenhagen i Anderslöv med egen bil, uppvisar du ditt vaccinationsbevis i entrén, antingen i din telefon eller på papper. Har du inget vaccinationsbevis, kan du via www.ehalsomyndigheten.se/covidbevis eller www.covidbevis.se, få beviset digitalt om du har bank-id. Just nu är handläggningstiden lång för bevis på papper och det är inte säkert att du hinner få det till den 9 december.

Har du inte bank-id? Då tar du med dig ditt vaccinationskort som du fick vid vaccinationstillfället. Vi vill att du är vaccinerad med två doser, för att ha ett bra skydd.

Har du vaccinationsbevis men det är för gammalt? Ta med det till Rosenhagen. Vi accepterar det.

Har du endast vaccinationskort? Ta med vaccinationskortet med två vaccinationstillfällen. Vi accepterar det.

Du som av medicinska skäl, inte är vaccinerad: Ta med ditt läkarintyg. För dig gäller de särskilda restriktioner som Folkhälsomyndigheten utfärdat angående att hålla avstånd, handtvätt osv, för ovaccinerade.
Vi kommer att ha munskydd och handsprit tillgängligt.

I avgiften ingår lättöl/vatten. Egen dricka kan tas med.

Har du betalat din avgift inkl busskostnaden? Vi är tacksamma om du betalar in i förhand, det underlättar vid avprickningen i entrén.

Välkommen!

Styrelsen

SPF Seniorerna Club 73 Svedala

För frågor: Expeditionen på onsdagar 09.30-11.30, tel 040-40 05 28.
Mail spfclub73.svedala@gmail.com

Maj-Britt Blom 070-460 66 96, majbrittblom@telia.com