2018-09-19

Club 73
SVEDALA
Minnesanteckningar från månadsmöte 2018-09-19
Ordförande Karl-Axel Persson hälsar välkommen till 121 föreningsmedlemmar. Nya medlemmarna Lis Österstam, Ilona Györffy och Margareta Hansson presenteras och hälsas speciellt välkomna. Bertil Bröddén som varit med tidigare hälsas också extra välkommen.
Bertil Hansson tackas för penninggåvan till bridgeklubben för inköp av dator. En blombukett överlämnas.
Dagens meny består av fisksoppa samt kaffe.
Ordföranden informerar att telefonnumret till Kerstin Magnusson ska vara 040-40 43 09. Alla uppmanas att ändra i sina program. I stället för blommor vid begravning skänks pengar till barncancerfonden om inget annat önskemål uppges. Uppskattas av medlemmarna. Seniordagarna sker den 10 oktober i Svedala Folkets hus, 11 oktober i Bara samt 12 oktober i Klågerup. Påminnelse att alltid anmäla närvaro vid inbetalning till månadsmötena.
Linnea Persson informerar om höstens resor och studiebesök samt meddelar att inbetalningskort till resan med hyttsill kommer i veckan.
Motionsdansarna gör en liten uppvisning vad dansen går ut på i syfte att locka fler deltagare. Medlemmarna erbjuds att prova på.
Nästa träff är den 17 oktober 2018 kl. 16.00
Dragning av vinlotteriet är den sista punkten på programmet innan ordföranden avslutar med tack för idag och välkomnar till månadsmötet den 17 oktober 2018.
Svedala 2018- 09 -19
Karl-Axel Persson Eva-Britt Johansson ordförande sekreterare

Club 73
SVEDALA
Minnesanteckningar från månadsmöte 2018-09-19
Dagens meny består av fisksoppa samt kaffe.
Dagens program är Livekomikern Martin Svensson som gör ett uppskattat program i igenkänningens tecken samt framför ett par egenproducerade texter med hjälp av sin ukulele.
Nästa träff är den 17 oktober 2018 kl. 16.00
Svedala 2018- 09 -19