Månadsmöte 2022-05-18

Minnesanteckning från månadsmötet 18 maj 2022
Detta månadsmöte hölls även denna gång på STC och med två sittningar pga den stora uppslutningen, totalt 129 medlemmar. Vår ordförande Maj-Britt börjar med att hälsar oss hjärtligt välkomna, speciellt våra nya medlemmar och roligt att så många kommer. Varför heter vi då Club73? - jo vi startade upp 1973 och det innebär att vi firar 50 års jubileum nästa år med stor fest. Närvarande i styrelsen blir därefter presenterade.
Ordet lämnas sen över till STC:s ägare John Tegger som hälsar oss välkomna och informerar om bl a utrymningsvägarna.
Birthe Hassgård o Eva Kristell ansvariga för studie-och resekommittén påminner om att resan24/5 ”Göinges svarta guld” avgår redan kl 07.00 (ändrats från 07.30) från Svedala Sporthall. Nytt förslag på resa, istället för Krakow som blev inställd, är en 7 dagars busstur till Normandie 25/9 – 1/10. Resan hinner inte komma med i höstens program, utan kommer att läggas ut på hemsidan och Facebook så fort allt är klart med resan. Även en julmarknad planeras in 3/11 på Vrams Gunnarstorp och med bl a gåsamiddag.
Funktionärer blir tackade för sina engagemang med presentkort bl a: Maggan Hansson dans, Linnéa Persson som hörselombud o kontakt med Hörsel/Audionova Trelleborg.
Ordförande Maj-Britt informerar om vikten att skriva alla namnen när anmälan görs till månadsmötena. Nationaldagen firas 6/6 med samling på Stortorgen kl 10.00 bl a marsch med fana och flagga. De som går i tåget inbjudes till eftersittning med sill och potatis, anmälan sker till SPFClub73 via exp 040 400528 el mail SPFClub73.svedala@gmail.com, obs begränsat antal. SPF och KPR har haft möte med Lokalförsörjningsenheten Anna Boman om att hitta en interimslösning av lokal för 200 personer istället för uppsagda Folkets Hus, samt lokal för vår exp.
Vi får därefter klartecken från John T att maten är framdukad: Inkokt lax med räkor, sparris och nypotatis, fantastiskt gott! Som vanligt lottades turordning för borden att hämta maten.
Efter den goda maten och med en kopp kaffe kommer så den efterlängtade underhållningen med hemmapågen och showfavoriten Per-Ola Sandberg som underhöll oss med härlig musik/lit quiz varvat med roliga historier. Blev väldigt uppskattat och tackades med stående ovationer!
Dags för lotteriet som alltid är uppskattat. Kaffe finns för dem, som inte väljer en flaska vin.
Detta var det sista månadsmötet för denna vinter/vår. Vi återkommer till hösten med bl a Höstfesten 10/8 i Börringe med anmälan fr o m 1/8-22. Med nya krafter och energier ser vi framemot härliga trevliga program för våra medlemmar med månadsmöten, aktiviteter, studiebesök och resor.
Vår ordförande Maj-Britt avslutar månadsmötet och tackar för visat intresse och uppslutning och önskar oss hjärtligt välkomna tillbaka till hösten och med en önskan om en skön sommar!
Svedala 22-05-18
Maj-Britt Blom ordförande