2023-09-08--10 Aerö Danmark

I helgen var 50 medlemmar från SPF club 73 i Svedala som reste till den lilla ön Aerö i Danmark.
Vi åkte över Öresundsbron, genom Själland och över Stora Bält bron.
Från Svendborg på Fyn tog vi färjan över till Aerö. Det var varmt och solen sken när vi åkte ut bland öarna i det sydfynska havet. En mycket vacker tur.
Framme i Aerököping strosade vi runt en stund i hamnen innan vi åkte till hotellet. På kvällen åt vi en gemensam middag och efter det var det provning av två sorters Rise rom och därefter Aerö-pannkakor med äppelmos.
Dag 2 besökte vi kyrkan i Bregninge och efter det Skjoldnäs fyr. På vägen tillbaka hade vi ölprovning på Aerö bryggeri där vi också åt lunch innan vi var och tittade på Vorderup Klint. Det var fint väder och några vågade sig på att bada i havet medan andra strosade runt i Marstal på eftermiddagen.
På sista kvällens middag var stämningen hög med underhållning och dans.
Dag 3 checkade vi ut från hotellet och åkte till Aerököping för en guidad tur genom den gamla staden som är mycket speciell med vackra gamla hus med vackra dörrar.
Kristianstadbuss tog oss sedan samma väg tillbaka till Svedala.
2023-09-10//Eva Kristell