Månadsmöte 2023-10-18

Onsdagen den 18 oktober kunde SPF Club 73 Svedala hälsa sina medlemmar hjärtligt välkomna till månadsmötet. Andra gången i för oss nya lokaler och ny catering, Svedala Tennishall resp Romele Catering.
Vår ordförande Maj-Britt Blom inledde mötet och kunde glädjande upplysa om att totalt 165 medlemmar anmält sig till träffen, vilket renderade i två sittningar. Nya medlemmar hälsades speciellt välkomna med en varm applåd.
Vi upplystes om nödutgångarna, speciellt viktigt nu när vi sitter i annan lokal än tidigare.
Det delgavs nyttig information om bl a att ingen kallelse sker längre till PSA-prov och mammografi >74 år, men det går att anmäla sig till sin vårdcentral. Vaccination mot lunginflammation, gratis.
Det finns en ny SPF app som heter ”Mötesglädje” där det går lätt att hitta vår hemsida och rekommenderas varm ladda ner den, finns mycket intressant här.
Det finns platser kvar till dagsresan Wapnö julmarknad den 23 november. Det finns även biljetter kvar till musikalen ”En Primadonnas död” den 20 och 21 oktober.
Seniordagarna i år blir 1 november i Sporthallen Svedala samt 2 november Kuben i Bara, kl 13-16.
Det finns hjälp att tillgå för att ansöka om bostadsbidrag.
Informationsträff 8 november kl 13.00 i Tennishallen, för nya såväl gamla medlemmar, anmälan sker via mail/telefon spf.club73.svedala@gmail resp 040 400528, då det bjuds på lättare förtäring.
Placeringen av borden hade ändrats denna gång och till det bättre, luftigare och lättare ta sig fram. På förfrågan om att tidigarelägga klockslagen för våra månadsmöten gavs ett positivt gensvar. Således första sittningen kl 13.00, andra sittningen kl 16.30, båda sittningarna med insläpp en halvtimme innan, med start att gälla från årsskiftet.
Efter all nyttig information blev det dags för maten, gåendes bord. Idag serverades panerad spätta med remouladsås, potatis, sallad och ärter och det smakade gott. Kaffe på maten med liten kaka ingick också.
Nöjda, mätta och belåtna lät vi sen underhållas av Ukulele Kompaniet. Ett härligt glatt gäng på sex personer som underhöll oss med medryckande sång och musik på sina små ”gitarrer” (det är inga små gitarrer, det är ukuleles).
Ett månadsmöte går fort, det blev dags för vårt populära lotteri, med många trevliga vinster, som avslutning.
Vår ordförande Maj-Britt Blom tackar medlemmarna för en trevlig eftermiddag och hälsar alla välkomna åter, denna gång 15 november.
/Jeanette Jönsson