2017-09-20

Club 73
SVEDALA

Minnesanteckningar från månadsmöte 2017-09-20

Vice ordförande Karl-Axel Persson hälsar välkommen till 110 föreningsmedlemmar. Nya medlemmarna Kerstin Strandkvist och Anne Jönsson presenteras och hälsas speciellt välkomna.
Inleder mötet med kassler med svampsås och kaffe.
Vid ev. fel i medlemsmatrikeln uppmanas man att kontakta expeditionen. Informerar om fel gällande revideringen av matrikeln, ska vara 2017-07-02.
Program för seniorgymnastiken finns i Svedala Nytt.
Påminner om reglerna för avbokning till dans i Skurup.
Eva-Britt Johansson informerar att vi är anmälda till central uppbörd. Innebär bl.a. att vi inte kan ta emot kontant betalning för medlemsavgiften i framtiden.
Påminner om möjligheten att få en trisslott vid medlemsvärvning och att meddela vem som värvat.
Kjell Nexbo informerar att det finns platser till Canasta på Holmagården.
Linnéa Persson uppger att resan till Malmö blir av trots för få anmälda.
Dagens program är Skånska visor, Agneta och Hasse, som underhåller på ett trevligt sätt med skrönor och myter på skånskt manér.
Nästa månadsmöte är den 18 oktober kl. 16.00.
Dragning av vinlotteriet är den sista punkten på programmet innan vice ordföranden avslutar med tack för idag och välkomnar till nästa månadsmöte den 18 oktober.

Svedala 2017 -09 -20

Karl-Axel Persson Eva-Britt Johansson ordförande sekreterare