2019-03-20

Club 73
SVEDALA

Minnesanteckningar från månadsmöte 2019-03-20
Ordförande Karl-Axel Persson hälsar välkommen till 165 föreningsmedlemmar. Speciellt hälsas nya medlemmarna Ann-Margret Hanner, Inger Nikarnorsson, Ann-Margret och Gert Fyhr välkomna.
Ann-Marie Jönsson från SPF i Staffanstorp hälsas också välkommen.
Dagens meny består av ugnsbakad lax, romsås, potatis och kaffe.
Mikael Ottosson informerar om framtidsfullmakt.
Eva-Britt Johansson informerar om att man kan ta del av blanketter till detta från Familjens jurist som en utökad medlemsförmån.
På uppmaning av drabbad medlem uppmanar Karl-Axel Persson om vikten av att vara på sin vakt pga. bedrägeri mot äldre.
SPF Udden bjuder in till dans den 28 augusti 16.00 – 21.00.
Linnea Persson informerar att vid resan till Köpenhamn bör man medta gummistövlar.
Dagens underhållning består av en blandning av opera, musikaler och visor framförda av Lena Wismar, Gunnar Dahl och Tomas Ferm.
Nästa månadsmöte är den 17 april 2019 kl. 16.00.
Dragning av vinlotteriet är den sista punkten på programmet innan ordföranden avslutar med tack för idag och välkomnar till månadsmötet den 17 april 2019 .

Svedala 2019- 03 -20

Karl-Axel Persson Eva-Britt Johansson ordförande sekreterare