Månadsmöte 2022-03-16

Minnesanteckningar från månadsmöte 2022-03-16

Liksom tidigare hålls två sittningar pga stort intresse, 75 på första sittningen och 70 på andra. På grund av sjukdom har ett 15-tal lämnat återbud. Mötet inleds med att John Tegger hälsar välkommen och lämnar information om bl.a utrymningsvägar.

Ordförande Maj-Britt Blom fortsätter med att hälsa välkommen till medlemmarna. De nya medlemmarna Jan Galbe och Carin Elmvik, Lotta och Åke Karlsson, Margareta och Bengt Nyström, , Tina och Lennart Hellqvist, Inger Jakobsson, Helen Persson, Pia Svensson, Anita Torstensson, Ursula Danielsson samt Lena Tegnér presenteras och hälsas speciellt välkomna till föreningen..

Maj-Britt Blom fortsätter med att informera om kommande månadsmöten, danser samt höstfesten. Fråga ställs om det finns intresse för en golfgrupp. Anmälan kan lämnas till expeditionen. Bowlingsektionen efterlyser fler medlemmar. Träning sker på tisdagar kl. 15.00. Rikard Bivefors kan lämna mer information.

Ämne för studiecirklar efterlyses. Ett önskemål lämnas: genomgång av Smartphone.

Stellan Gullberg anmäler sig till gruppen som håller i nationaldagsfirandet. Oklart ännu om det blir ngt traditionellt firande.  Information ges hur firandet brukar gå till.

Fläskkarré med stekt potatis, svampsås och varma grönsaker serveras. Kaffe och kaka ingår. Nästa möte den 20/4 serveras pannbiff med stekt lök och den 18/5 serveras kall inkokt lax.

Lars Berggrensson spelar gitarr och sjunger gamla örhängen, som alla instämmer i, vilket förhöjer stämningen.

Nästa månadsmöte hålls på STC i Svedala den 20/4 och två sittningar planeras även då.

Dragning av vinlotteriet är den sista punkten på programmet innan ordföranden avslutar med tack för visat intresse och önskar välkommen till nästa månadsmöte.

Svedala 2022- 03 -16

Maj-Britt Blom, Ordförande