Månadsmöten 2022

Äntligen är det dags för månadsmöte igen!

Tidigaste anmälan till dessa möten är normalt sett den 1:e i resp månad.

Möten i kronologisk ordning.
Info om resp möte, se  nedan.
Onsdagen den 16 mars 2022 på STC
Onsdagen den 20 april  2022 på STC
Onsdagen den 18 maj 2022 på STC
Onsdagen den 10 aug 2022, höstfest i Börringe

Onsdagen den 16 mars 2022 inbjuder vi till årets första månadsmöte på STC, Gyllerogatan, Svedala.

Denna dag serveras helstekt fläskkarré med champinjonsås, stekt potatis och varma grönsaker. Underhållare är Lasse Berggrensson, med sång och musik men även kåserier från sina många år i nöjesbranschen. Du tar med dig egen dryck. Information och dragning i lotteriet blir det därefter.

Sittning 1 – kl 14.30
Sittning 2 – kl 18.00

Dörrarna öppnar en halvtimma före.

Vi är tacksamma om du betalar din avgift via bankgiro eller swish senast tre dagar före mötet. Skriv alla namn på inbetalningen. Kostnad 150 kr exkl. öl/vatten

När du anmäler dig, anmäler du också vilken sittning du önskar.

Expeditionen är öppen onsdagar kl 09.30-11.30, övrig tid tel.svarare på tel  040-40 05 28, senaste anmälan torsdag den 10 mars, spfclub73.svedala@gmail.com

Välkommen!
SPF Seniorerna Club 73 Svedala

Vårens andra möte, 20 april, STC Gyllerogatan med två sittningar kl. 14.30 – 17.30 resp. 18.00- 21.00.
Vår ungdomsfavorit på dansbanan Bosse Wikström kommer och spelar och sjunger om det som han har upplevt under sina många år i nöjesbranschen.

Första sittningen börjar med måltid och SPF info och avslutas med underhållning av Bosse medan andra sittningen börjar med underhållningen och avslutas med middag och SPF info.
Kostnad 150 kr exkl. öl/vatten.
Tidigaste anmälan 1 april. Senaste anmälningsdag fredag 15 april.

Vårens tredje möte, 18 maj, STC Gyllerogatan med två sittningar kl. 14.30 – 17.30 resp. 18.00- 21.00.
Svedalas egen showfavorit på hemmaplan Per-Ola Sandberg kommer och spelar och sjunger om det som han har upplevt under sina många år i nöjesbranschen.

Första sittningen börjar med måltid och SPF info och avslutas med underhållning av Per-Ola medan andra sittningen börjar med underhållningen och avslutas med middag och SPF info.
Kostnad 150 kr exkl. öl/vatten.
Tidigaste anmälan 1 maj, Senaste anmälningsdag fredag 13 maj.

10 augusti, Höstfest Börringe Bygdegård kl. 14.00 till ca 17.30

Meny: Förrätt, helstekt gris med tillbehör, kaffe & tårta samt öl/vatten

Kostnad: 210 kronor

Dinos orkester underhåller med sång och musik (spontan dans).

Övrigt: Buss avgår från Folkets Hus i Svedala kl. 13.00. Antal platser i bussen är begränsat till 50 st. Vi räknar med att de som i vanliga fall kör bil till våra månadsmöten själva svarar för transporten till Börringe Bygdegård.
Kostnad för buss 80 kr. Anmäl önskemål om busstransport samtidigt med anmälan till höstfesten.