2017-01-18

Club 73
SVEDALA

Minnesanteckningar från månadsmöte 2017-01-18

Ordförande Knut E Magnusson hälsar välkommen till 136 föreningsmedlemmar. Speciellt hälsas de nya medlemmarna Kenneth Lindstedt och Kenneth Hardborn välkomna.
Programmet Våren-Sommaren 2017 är utdelat före jul tillsammans med inbetalningskort. Medlemsavgiften ska vara betald senast 1 mars.
Programpunkten ”Ut i det blå” är slopad pga. för lågt deltagarantal. Resekommittén informerar, bl.a. om endagstur till Immeln som tillkommit i programmet.
Medlemmarna uppmanas att tänka på att expeditionen bara är bemannad på onsdagar, framförallt med tanke på anmälningar via mail.
Nästa månadmöte är den 15 februari – Årsmöte med parentation och minnesstund. Kallelse finns i programmet samt på hemsidan. Föredragningslistan och valberedningens förslag finns på hemsidan. Därmed är kravet på kallelse enligt stadgarna uppfyllt. Handlingar finns även på expeditionen.
Information om Seniorsportskola som ska drivas som studiecirkel med start den 14 mars kommer att ske i Naverlönnsalen, kommunhuset, den 28 februari kl. 10.00 .
Dagens program är ett kåseri av Sigge Cederlund om Frithiof Nilsson Piratens liv och leverne och hans böcker.
Dragning av vinlotteriet är den sista punkten på programmet innan ordföranden avslutar med tack för idag och välkomnar till nästa månadsmöte den 15 februari.

Svedala 2017 -01 -18

Knut E Magnusson Eva-Britt Johansson ordförande sekreterare