Medlemsmöte 2021-10-20

Minnesanteckningar från månadsmöte 2021-10-20

Ett ovanligt stort intresse för dagens möte gjorde att styrelsen beslutade att det skulle bli två sittningar, ett kl. 14.30 och det andra kl. 18.00. Från början var det 187 medlemmar som anmält intresse. Detta blev så småningom 85 personer på första sittningen och 88 personer på andra sittningen efter att övriga tackat nej pga. sjukdom eller annan orsak.

Ordförande Maj-Britt Blom hälsar välkommen till medlemmarna liksom till Henrik Widegren som underhåller med ”Skratt – Inget man skojar bort”. Ett uppskattat program med fakta, roligheter samt sång och gitarrspel.

De nya medlemmarna Staffan och Gunnel Larsson, Eva Lindholm, Marianne Malmgren, Britt-Louise Nordberg, Tony Rosefors, Anne och Kenneth Strömberg, Karin Thunblad, Else-Britt och Therman Chylenski, Gull-Britt och Greger Göransson, Kenneth och Kerstin Olsson, Eva och Alf Petersson samt Matti och Anita Pålsson hälsas välkomna i föreningen.

Styrelsen presenteras och Maj-Britt Blom informerar om kommande månadsmöten, information från kommunpolisen samt pågående påtryckningar på kommunen gällande lokalfrågan.

Falsk Wallenbergare serveras med potatismos, ärter, sallad och sås samt kaffe på maten.

Nästa månadsmöte hålls på STC i Svedala den 17 november och två sittningar planeras även då.

Dragning av vinlotteriet är den sista punkten på programmet innan ordföranden avslutar med tack för visat intresse och önskar välkommen till nästa månadsmöte.

Bilder från mötet, se Bildgalleri

Svedala 2021- 10 -20

Maj-Britt Blom                                           Eva-Britt Johansson  Ordförande                                               Sekreterare