Månadsmöten våren 2024

Tidigaste anmälan till dessa möten är den 1:e i resp. månad. Det är tillåtet att medföra och förtära drycker t.ex vin eller annat efter eget önskemål på våra månadsmöten om inget annat anges.

Månadsmötena i Svedala Tennishall, Tennisgatan 3 Svedala, sker med två sittningar. Insläpp kl. 12.30 med start kl. 13.00, resp. insläpp kl.16.00 med start kl.16.30. Första sittningen börjar med info från SPF med efterföljande måltid och underhållning. Andra sittningen börjar med underhållning med efterföljande måltid och SPF info. Beräknad avslutning kl.15.30 resp. kl.19.00.

Onsdag 17 januari, Svedala Tennishall. Vi kommer att få besök av Charlotte Erlanson-Albertsson, professor i Experimentell medicinisk vetenskap. Hon kommer att på ett underhållande sätt, ge oss särskilt nyttiga insikter om ”Seniorers kost och hälsa”. Meny: Kålpudding med gräddsås, kokt potatis och lingon. Kostnad: 180 kr /exkl öl/vatten. Senaste anmälan: torsdag 11 januari.

Onsdag 21 februari, Naverlönnskolans matsal, Bökebergsgatan 25. Kallelse till årsmöte! Insläpp kl. 12.30. Mötet börjar kl 13.00 med årsmötesförhandlingar och parentation. Efter mötet bjuder föreningen på en landgång med kaffe/kaka och avslutar med underhållning av country- och schlager[1]sångerskan Linda Lundqvist. Ta med egen dryck. Destillerade drycker får EJ medtagas. Handlingar till årsmötet finns på expeditionen två veckor före årsmötet. Eventuella motioner ska vara styrelsen tillhanda senast fyra veckor före årsmötet. Senaste anmälan: torsdag 15 februari.

Onsdag 20 mars, Svedala Tennishall. Dagens underhållare är en bekant svedalabo, Pontus Stenkvist. Många av oss minns Sweet Boys där Pontus var en ledande medlem. Senast han uppträdde i Svedala var på Flamman i "Primadonnas död". En tillbakablick till ett svunnet Malmö, eller var det en fiktion? Vilken tidsperiod hamnar vi i när Pontus besöker oss? Meny: Rotmos med rimmad oxbringa. Kostnad: 180 kr /exkl öl/vatten. Senaste anmälan: torsdag 14 mars.

Onsdag 17 april, Svedala Tennishall. Dagens föredragshållare är Set Mattsson, sjuksköterskan som sadlade om till journalist, gick författarskolan i Lund. Uppvuxen på Limhamn men bor numera i Lund. Hans böcker om poliskommissarien Douglas Palm i Malmö har rönt stor uppmärksamhet. Första delen "Ondskans pris" börjar 1945 när flyktingarna från krigets fasor i Europa, kommer till Malmö. I vår kommer Set ut med en ny bok, även om Douglas inte är huvudkaraktär dyker han upp i den nya boken. Meny: Kokt lax med hollandaisesås och potatis. Kostnad: 180 kr/ exkl öl/vatten. Senaste anmälan: torsdag 11 april.

Onsdag 15 maj, Svedala Tennishall. Denna eftermiddag skall vi minnas glad och svängig musik tillsammans med "Schlagerkompaniet" Nauman & Knutsson. En kavalkad av oförglömliga schlagers från 50- till 70-talet. Siw Malmkvist, Sven-Ingvars, Doris Day och Cliff Richard m.fl. i ny fräsch tappning. Förhoppningsvis en och annan härlig rockig Elvis-låt. Sing-a-long! Meny: Helstekt fläskytterfilé med svampsås och tillbehör. Kostnad: 180 kr/ exkl öl/vatten. Senaste anmälan: torsdag 9 maj.

Anmälan: Tidigast den 1:e i resp. månad och senast enligt ovan via ett av följande alternativ: - Expeditionen onsdagar kl. 9.30-11.30 för personligt besök eller per telefon. - Övrig tid finns telefonsvarare på telefon 073-084 47 25. OBS! NYTT TELEFONNUMMER! - E-post: spfclub73.svedala@gmail.com Betalning till föreningens Bg 426-7209 eller via Swish till 123 392 9304 senast 4 arbetsdagar före resp. möte. Anmälan till SPF´s månadsmöten och övriga arrangemang är bindande efter sista anmälningsdag d.v.s betalning måste ske även om man inte kommer, oavsett orsak