Månadsmöte 2023-01-23

Minnesanteckning från månadsmötet 2023-01-23

Årets första månadsmöte i januari 2023 hölls på STC i Svedala och samlade glädjande totalt 75+51 anmälda. Även denna gång gavs det två sittningar. Ägaren John Tegger inleder med att hälsa oss alla välkomna och informerar om utrymningsvägarna.

Därefter tar vår ordförande Maj-Britt Blom över ordet och hälsar gamla såväl nya medlemmar hjärtligt välkomna och lämnar lite allmän information. De av styrelsen som är närvarande presenteras. Smittspårningen har mattats av och Region Skåne har börjat operera igen.

Upplyser om ett program på SV2, Studio 65 ”Om livet som äldre” med programledare Kattis Ahlberg och Anders Palmgren. Ingmar Skog, en av världens mest framstående äldreforskare, medverkar som expert och bisittare.

Nästa månadsmöte är ett årsmöte och det blir i Skurups Folkets Park. Tisdagen 14 februari 2023 kl 16.00. Meny ärtsoppa/pannkakor och 4 cl punsch ingår i priset 200kr. Det går bra att anmäla sig redan nu till årsmötet.

I mars månad kommer välkända Lundafysikern Bodil Jönsson, känd för medverkan i ”Fråga Lund”. Hon har bl a skrivit boken ”Tio tankar om tid”.

Så är det dags för lite god mat och bordsnummer lottas ut som vanligt. Idag består menyn av rotmos med fläsklägg/fläskkorv vilket var väldigt uppskattat, ”rejäl husmanskost”. Vårt lotteri såldes snabbt slut och medlemmar med vinstlotter hämtade gladeligen hem sina vinster.

Mätta och belåtna kunde vi så luta oss tillbaka och lyssna till en stunds god underhållning med ett tvåmannaband som kallar sig Reflex. Det spelades fina gamla låtar som vi alla kände till och det gavs tillfälle till spontan dans.

Tiden går fort och det är dags att ta farväl för denna gång. Vår ordförande Maj-Britt tackar alla våra medlemmar för ikväll och hälsar åter välkomna i februari, då i Skurups Folkets Park.

Svedala 2023-01-23/JJ

Maj-Britt Blom                                                           Jeanette Jönsson
Ordförande                                                                Sekreterare