Nytt 2023 Club 73

Informationsträff för nya såväl gamla medlemmar onsdagen 8 november kl 13.00-14.30. För mer information vgs se under rubriken Senaste nytt.

"En Primadonnas död"
Här kommer lite om musikalen som vi gör på Flamman den 20e och 21e oktober. Föreställningen är både en liten komisk musikal och en allsång. Den kostar 200:- men SPF Svedala får den för 150:- och det är bara att anmäla till mig.

En kort summering: År 1954 får operetten Primadonnans död sitt uruppförande på Intima teatern. I skuggan av Ingmar Bergmans uppsättning av Glada änkan spelas Malmöparet Sigvard Pärssons och Alma Johanssons nyskrivna sceniska verk. Det gör stor succé och går för fulla hus men läggs plötsligt ner för att aldrig höra talas om igen. Varför det och vad hände? Följ med oss när vi lyfter på förlåten till ett av Malmöteaterns största mysterier.

Andra akten stämmer vi tillsammans med publiken upp i en allsång från 50-talet. Det blir låtarna din gamla moster älskade som: “Kära mor”, “Är du kär i mig ännu Klas-Göran” och många fler.Ensemblen består av Pontus Stenkvist, Maria Stille och Caroline Leander. Med på TV är Kalle Lind, Tommy Juth, Sissela Benn, Sixten Nordström mfl.

Föreställningen börjar kl 19.00 och man kan betala på plats.

Anmälan sker till Maj-Britt Blom SPF Club73Svedala 0704 60 66 90. Går också bra att anmäla sig på majbrittblom@telia.com./JJ

Julresan till Rostock
Julresan till Rostock ställts in på grund av otillräckligt antal anmälda resenärer. I stället erbjuds endagsresa till Wapnö i Halland som alternativ julmarknadsresa.
Se alla uppgifter under Program Hösten 2023  och sprid gärna budskapet till andra medlemmar.