Månadsmöte 2024-03-20

Den tredje onsdagen i mars månad var det så dags för vårt återkommande månadsmöte, 20 mars 2024, och denna gång utan snöstorm.
Mötet hölls i Svedala Tennishalls ljusa och trevliga lokal och totalt 141 medlemmar hade anmält sitt intresse. Pga av det stora deltagande nödgas vi dela upp mötet i två sittningar, då lokalen inte rymmer det stora antalet på en och samma gång.

Vår ordförande Maj-Britt Blom hälsade oss alla hjärtligt välkomna, glädjande att se så många medlemmar som slutit upp. Styrelsen presenterades och en kort allmän information följde därpå:
Denna gång finns hörslinga inkopplad i lokalen för dem så önskar. Viktig allmän information om nödutgångarna, tre till antalet.
Från den 1 april 2024 ger Skånetrafiken 25 % på biljetten för dem som är över 70 år; det går ej att köpa biljett på buss/tåg utan dessa köp får ske via försäljningsställen. I Svedala kommun finns endast ett försäljningsställe! Men det jobbas på för att få till stånd fler ställen.
SPF Club 73 planerar att anordna en kurs för våra medlemmar om användet av appar i mobilen. Information om resan Öresund Runt kom olyckligtvis inte ut till alla våra medlemmar. Vi ser över våra rutiner så att detta inte ska hända framöver.

Efter all denna information smakade det gott med mat i form av framdukat bord med rotmos och rimmad oxbringa med senap och gurka. Maten står Romele Catering för och levereras direkt på plats.
När magen fått sitt kunde vi sen i lugn och ro avnjuta trevlig och underhållande musik framfört av vår lokala artist Pontus Stenkvist som även lockade till skratt med sina historier.

Kaffe på maten och ett lotteri på det, och även information om Dansen Dag måndag den 29 april Kl. 13:30-15:30 i Stora salen på Holma Dagcentral. Nöjda och belåtna var det dags att dra sig hemåt.

Vår ordförande Maj-Britt tackade alla för en trevlig kväll och önskade väl mött till nästa månadsmöte, den 17 april 2024, då det serveras kokt lax med hollandaisesås och föredragshållare Set Mattsson intar scenen.