Månadsmöte 2024-01-17

Årets första månadsmöte gick av stapeln onsdagen den 17 januari 2024 med full snöstorm vilket inte hindrade våra medlemmar att ta sig till mötet.
Månadsmötena hålls numera i Tennishallen i Svedala, en ljus fin lokal som ligger nära och bra till våra medlemmar.
Som tidigare får vi hålla två sittningar, då vi når antalet deltagande till mellan 150-180 medlemmar och lokalen rymmer max 90 deltagare.
Vi har ändrat klockslagen för mötena till kl 13.00 och kl 16.30 för att om möjligt fördela antalet medlemmar något sånär jämnt. Så blev det nu med de nya tiderna, innan blev andra sittningen sällan riktigt fullbokad. Och medlemmarna är nöjda med de nya tiderna.
Idag hade vi glädjen att hälsa 163 medlemmar hjärtligt välkomna. Ordförande Maj-Britt presenterade den närvarande styrelsen, informerade om nödutgångar, lite allmänt om Skåneresor med kommande seniorrabatt och svårighet nu att köpa biljetter. Vi lyfter det sista till KPR.
Vår planerade föreläsare professor Charlotte Erlanson-Albertsson fick tyvärr lämna återbud pga det extrema snöovädret. Ordförande Maj-Britt Blom hittade snabbt en lösning på det hela och bjöd in vår lokale artist Göran Sonesson som underhöll oss en god stund med härligt gitarrspel och sång och skämtsamma kommentarer som lockade till skratt.
Efter en trevlig stund med underhållning bjöds det så till mat. Idag stod kålpudding med sås, potatis, lingon och gurka till buds och alla åt med god aptit och det fanns möjlighet till omtagning, vilket passade i synnerhet männen. Kaffe och kaka på maten satt bra.
Ett lotteri avslutade det hela med glada vinnare samt hopp om vinst nästa gång för oss som blev utan idag. Ordförande Maj-Britt tackar alla för ett trevligt möte och önskar hjärtligt välkomna till nästa gång, dvs årsmötet onsdagen den 21 februari 2024 kl 13.00 i Naverlönnskolans matsal.
Snöovädrat hade lagt sig till månadsmötets slut och medlemmarna kunde ta sig hem utan större bekymmer.