2018-04-18

Club 73
SVEDALA

Minnesanteckningar från månadsmöte 2018-04-18
Ordförande Karl-Axel Persson hälsar välkommen till 177 föreningsmedlemmar. Nya medlemmarna Birte Andresen, Christer Björnsson, Anki Kenheim, Kirsten o Göran Dahl, Monika och Lars Ivesköld, Roland Karlsson, Lisbeth Lindberg, Benny Mårtensson, Inger o Leif Andersson, Lena Lantz och Kjell Persson presenteras och hälsas speciellt välkomna.
Dagens meny består av rostbiff med potatisgratäng samt kaffe och tårta.
Ordföranden påpekar att anmälan till månadsmöte måste ske även när man betalar till föreningens bankgiro.
Den 3 maj träff med Torslunde Ishöjs pensionistförening.
Linnea Persson informerar att det finns platser kvar på vårens resor och att det går bra att ta med ngn som inte är medlem.
Nästa månadsmöte är den 16 maj 2018 kl. då Berndth Hammarlund underhåller.
Dagens program är " När vi var pågar" med Tommy Juth och Lasse Berggrensson, som uppskattades mycket. I pausen serveras ett glas mousserande vin med tilltugg.
Dragning av vinlotteriet är den sista punkten på programmet innan ordföranden avslutar med tack för idag och välkomnar till nästa månadsmöte den 16 maj 2018.

Svedala 2018- 04 -18

Karl-Axel Persson Eva-Britt Johansson ordförande sekreterare