Ishöj 2023

Besök av Torslunde Ishöjs PensionistforeningOnsdagen den 24 maj 2023 kommer vår vänortsförening, Torslunde Ishöjs pensionistforening, på besök hos oss.

Kl 09.00    Gemensam frukost på Svedala Tennishalls konferenslokal, vid Sporthallen på Bökebergsgatan (hiss finns). Det serveras kaffe/te med en hel fralla med skinka/ost.
Kl 10.30    Avfärd för Buss 1 till Stenbäcks Flygmuseum vid Skurup.     Avfärd för Buss 2 till Trelleborgs Hamn.
Kl 13.00    Gemensam lunch på Börringe Bygdegård. Här har kocken Mats Nilsson anrättat en god helstekt pighamkotlett med potatisgratäng och grönsaker. Efter det får vi kaffe med kaka.
Kl 14.30    Avfärd för Buss 1 till Trelleborgs Hamn.                   Avfärd för Buss 2 till Stenbäcks flygmuseum vid Skurup.
Kl 16.30    Åter i Svedala vid Sporthallen. Adjö och på återseende.

Begränsat antal totalt 50 personer i varje buss varav en buss kommer från Danmark.
Anmälan är bindande.

Stenbäcks flygmuseum har många av oss sett när vi kört längs med E 65:an på väg mot Skurup. Här tittar vi på Viggen, Draken och flyger i flygsimulator. En del av studiebesöket är utomhus.

Trelleborgs Hamn är Skandinaviens största RoRo-hamn. Det sker en ständig till- och utbyggnad och även om man sett hamnen tidigare, garanterar guiderna att det skett mycket förändringar tills vårt besök den 24 maj 2023. Vi sitter kvar i bussen under hela studiebesöket.

Anmälan: till vår expedition, sker antingen per telefon 040-400 528 eller via e-post till spfclub73.svedala@gmail.com  Anmälan öppen från den 3/5. Sista anmälningsdag den 19/5.

Kostnad: 265:- inkl lättöl/vatten till maten på Börringe Bygdegård. Betalning via Bg eller swish.

Vi hoppas att vi får en gemytlig dag med våra danska vänner!