Månadsmöten Våren 2023

Tidigaste anmälan till dessa möten är den 1:e i resp. månad.
Det är tillåtet att medföra och förtära drycker, t.ex vin eller annat efter eget önskemål på våra månadsmöten om inget annat anges.
Mötena på STC är med två sittningar med insläpp kl. 14.00 med start 14.30, resp insläpp kl.17.30 med start kl.18.00.
Första sittningen börjar med info från SPF med efterföljande måltid och underhållning.
Andra sittningen börjar med underhållning med efterföljande måltid och SPF info.

Onsdag 18 januari, STC Gyllerogatan.
Reflex, med bl.a. Ronny Carlström, spelar upp för att få oss att “släppa loss” och minnas gamla goa låtar! Kan bli allt från country och svensktopp till Rock’n’roll!
Meny: Rotmos med Fläsklägg/fläskkorv
Kostnad: 180 kr exkl. öl/vatten. Senaste anmälan:  torsdagen 12 januari.

Tisdag 14 februari, Kallelse till Årsmöte, Folkets Park i Skurup. Handlingar till årsmötet finns
på exp. en vecka före årsmötet. Insläpp kl 15.30 och mötet börjar kl.16.00 med årsmötes-förhandlingar och parentation.

Meny: Ärtsoppa med fläsk, lättöl/vatten, pannkakor med sylt/ grädde och kaffe. Det ingår ett glas punsch 4 cl, ytterligare glas punsch kostar 60 kr/glas.
Destillerade drycker får ej medtagas, men finns till försäljning.
Kostnad: 200 kr exkl öl/vatten. Senaste anmälan: torsdagen den 9 februari.

Onsdag 15 mars, STC Gyllerogatan.
Dagens föreläsare är Bodil Jönsson, professor, kärnfysiker m.m. Rubriken på hennes föredrag: “Tid för tillit och trygghet”. För en bredare allmänhet är Bodil J mest känd genom TV-programmet “Fråga Lund” där hon svarade på frågor om fysik och boken “Tio tankar om tid”. Spännande föredragshållare!
Meny: Kalops med kokt potatis och rödbetor.
Kostnad: 180 kr exkl öl/vatten. Senaste anmälan: torsdagen den 9 mars.

Onsdag 19 april, STC Gyllerogatan.
Dagens underhållning står gruppen “Prime time” för. Gruppen består av Jonas Almqvist, hallänning som numera bor i Svedala och trelleborgaren Pierre Malmquist. De kör i huvudsak en musikunderhållning, men med lite inslag av humoristiska muntrationer.
Meny: Kålpudding med potatis och lingon.
Kostnad: 180 kr exkl öl/vatten. Senaste anmälan: torsdagen den 13 april.

Onsdag 17 maj, STC Gyllerogatan.
Idag kommer vi att underhållas av Cristoffer Escoz en mångsidig smålänning med allt från
“My way” till “Besame mucho” och Elvis sånger på sin repertoar. Kanske blir det någon imitation!
Meny: Fläskytterfilé med potatisgratäng.
Kostnad: 180 kr exkl öl/vatten. Senaste anmälan: torsdagen den 12 maj.

Onsdag 28 juni, Grilleftermiddag, utomhus kl. 14.00-16.30 med tipsrunda.
Onsdag 26 juli,   Grilleftermiddag, utomhus kl. 14.00-16.30 med tipsrunda.
Egen dryck till grilleftermiddagarna medtages. Kostnadsfritt för medlemmar. Mer info om bl.a plats kommer på FB, hemsidan, månadsmöten och via anslag på ytterdörren till expeditionen.

Anmälan: Tidigast den 1:e i resp. månad och senast enligt ovan via ett av följande alternativ:
  -  Expeditionen onsdagar kl. 9.30-11.30
  -  Expeditionen telefon 040-40 05 28, annan tid finns telefonsvarare
  -  E-post: SPFClub73.svedala@gmail.com

Betalning till föreningens Bg 426-7209 eller via Swish till 123 392 9304 senast 4 arbetsdagar före resp. möte.
Anmälan till SPF´s månadsmöten och övriga arrangemang är bindande efter sista anmälnlningsdag, d.v.s betalning måste ske även om man inte kommer, oavsett orsak.