2023-11-08 informationsmöte för nya medlemmar

Onsdagen den 8 november hade SPF Club73 Svedala bjudit in nya såväl gamla medlemmar för lite information om vår förening, vårt distrikt och förbund.

Vår ordförande Maj-Britt Blom hälsade alla hjärtligt välkomna till vår nya samlingsplats, Tennishallen i Svedala. Ett fyrtiotal medlemmar hade infunnit sig och bänkat sig kring borden.

Det blev lite närmare information om vår förening SPF Club73 Svedala med våra aktiviteter såsom månadsmöten med god mat och underhållning, resor, studiebesök och studiecirklar. Att man som medlem är försäkrad till och från samt under våra träffar är viktigt att veta.
SPF Seniorerna har 750 föreningar i Sverige, 26 distrikt och 250.000 medlemmar. Svedala SPF Club 73 är en av de större föreningarna med över 630 medlemmar och vi har nyss firat 50 års jubileum. Vi profilerar oss på Facebook, SPF:s/Svedala hemsida och 2 gånger om året delas vårens och höstens program ut. Vi var en handfull styrelsemedlemmar som presenterades.
Glädjande besked att Skånetrafiken kommer att i början av 2024 behandla aktuell fråga om seniorrabatt.
Vår lokala polis Paul Nilsson informerade oss om bedrägerier på internet som florerar och om dagsläget i kommunen. Vi fick nyttig information om hur man kan undvika att bli lurad och många passade på att ställa frågor.
Efteråt bjöds på kaffe med goda kranslängder och det gavs tillfälle till att mingla och umgås.
Glädjande kan nämnas att sex nya valde att bli medlemmar i vår förening.
Vår ordförande Maj-Britt Blom avslutade mötet med att tacka för fin uppslutning och önskade oss alla på återseende.
Svedala 23-11-08 /Jeanette Jönsson