2019-01-16

Club 73
SVEDALA

Minnesanteckningar från månadsmöte 2019-01-16
Ordförande Karl-Axel Persson hälsar välkommen till 147 föreningsmedlemmar. Speciellt hälsas nya medlemmarna Majken Willasson och Gert Nilsson välkomna.
Dagens meny består av oxbringa med pepparrotssås, potatis och kaffe.
Emma Rosander från Audio Nova Trelleborg informerar om verksamheten, har innan mötet informerat om hörapparater för intresserade.
Påpekas att avier angående medlemsavgiften kommer från förbundet i slutet av januari med sista betalningsdatum 28 februari.
Åke Törnblad informerar om föreläsningsföreningen. Bengt Roslund står på programmet den 5 februari.
Linnea Persson informerar att resan till Köpenhamn är fulltecknad. Till Östersjön runt finns det 9 platser kvar.
Nästa träff är årsmötet den 20 februari 2019 kl. 16.00.
Dragning av vinlotteriet är den sista punkten på programmet innan ordföranden avslutar med tack för idag och välkomnar till månadsmötet den 20 januari 2019 .

Svedala 2019- 01 -16

Karl-Axel Persson Eva-Britt Johansson ordförande sekreterare