Nytt 2022 - Club 73

Juli 2022

Programmet för SPF Club 73 Svedala är utskickat till alla våra medlemmar i mitten av juli 2022.
Du kan också läsa det här på hemsidan under rubriken Program - Program 2022.

Som ett komplement till programmet har vi fått en ändring angående Bowling.
Rikard Bivefors, ansvarig för Bowlingen skriver:
"
Blir ingen bowling under augusti på tisdagarna. Det finns ingen ny hallföreståndare! Kommunen har inte lyckats knyta till sig någon!
Ansvarig tjänsteman åter efter semester den 11:e augusti.
Förhoppningsvis finns det en lösning i september!
Kommer att hålla er underrättade på hemsidan, hur det löser sig?.
Rikard B.

Juni 2022

SOMMARSTÄNGT 1 juni – 31 juli.

Expeditionen har stängt mellan 1 juni 2022 och 31 juli 2022.
Öppnar igen 3 augusti 2022.

Du kan alltid nå oss via mail SPFClub73.svedala@gmail.com eller vår telefonsvarare 040 40 05 28.

Med önskan om en skön sommar och välkomna åter!
Styrelsen i SPF Club 73 Svedala

/Jeanette sekr

Maj 2022
Eftersom inget är inplanerat under sommaren, kommer expeditionen vara stängd under tiden 2022-06-01 -- 2022-07-31.

April 2022
Vi har fått in inbjudan från distiktet om DM i Golf.
Se info under "Program" - Aktiviteter - Golf 2022

April 2022
Vi har fått en inbjudan från SPF Udden i Smygehamn som har ett antal platser kvar på resan ”Båttur på Göta Kanal”.
Se info under "Program" - Resor 2022

OBS
Dansen i Skurup den 27 april 2022 är tyvärr inställd p.g.a. för få deltagare.
Nästa dans i Skurup planeras till den 28 sept 2022 och med samma orkester, Ingvar Fasth.
Låt oss hoppas att den kan gå av stapeln.
Tills dess, ta väl hand om Er.

Meddelande till våra medlemmar.

SPF Riksförbundet Sverige har meddelat att vissa medlemmar SPF Club 73 i Svedala inte har betalt sin medlemsavgift för 2022.
Du som misstänker att du inte har betalt medlemsavgift för 2022 ta kontakt med exp. på Småskolan onsdagar 9.30-11.30 040-400528 så hjälper vi dig.
Tänk på att ditt försäkringsskydd upphör att gälla om medlemsavgiften inte är betald.

Vänliga hälsningar
SPF Club 73 Svedala

Information angående SPF Seniorerna Club 73 Svedalas årsmöte den 16 februari 2022.

Tyvärr har styrelsen tvingats, att även detta år genomföra årsmötet per capsulam. Därför är årsmötet den 16 februari 2022 inställt. Anledningen är dels den osäkerhet som råder angående situationen med pågående restriktioner, dels att vår möteslokal under tiden som restriktioner pågår, är stängd.

Dokumenten gällande årsmötet och information skickas till er medlemmar i slutet av februari. Ni kommer att ges möjlighet att yttra er på de föreslagna punkterna både genom mail och brevledes.

Vi hoppas innerligt att restriktionerna tas bort och att vi ges möjlighet att träffas som vanligt igen.

Ny information lämnas fortlöpande på vår hemsida och på Facebook. Vid frågor går det bra att ringa expeditionen på onsdagar kl 09.30-11.30 på tel 040-40 05 28 (övrig tid tel.svarare), alternativt mail till spfclub73.svedala@gmail.com.

Information kommer också att lämnas på ytterdörren in till vår expedition på Åbjörngatan 9.

SPF Seniorerna Club 73 Svedala

/Maj-Britt Blom

majbrittblom@telia.com

Aktuell Information från lokalpolisen
Polismyndigheten Lokalpolisområde Trelleborg

Datum  2022-01-25

Bli inte lurad

Du känner säkert till att antalet bedrägerier har ökat i vår nutid, och att det ofta är äldre personer som drabbas. För att undvika att bli lurad är det viktigt att känna till ungefär hur bedragarna gör, och att man vet hur man ska agera om man blir utsatt. Därför skickar vi detta brev till dig.

Den senaste tiden har rapporter kommit in till oss att personer blivit uppringda av någon som säger sig komma från en bank. Bedragaren pressar på olika sätt den uppringda personen att lämna ifrån sig kort- eller inloggningsuppgifter.

Det har även förekommit att de någon dag efter samtalet gjort hembesök för att försöka få bankkort och inloggningsuppgifter.

Det har även inkommit uppgifter om personer som knackar på dörren och för- söker sälja blommor, och påstår att pengarna ska gå till en insamling till värl- dens barn. De har velat ha cirka 500 kronor för blombuketterna.

Du ska aldrig lämna ut dina kort- eller bankuppgifter till någon på nätet eller via telefon, eller till någon som kommer till din ytterdörr! Är du osäker, kon- takta en närstående eller någon du har förtroende för och be om råd eller hjälp.

Skulle det inträffa att någon kommer till din dörr för att fråga efter bankkort eller andra inloggningsuppgifter, ring 112 direkt!

Får du besök av någon som påstår sig sälja blommor eller annat till insamling för något, tacka nej och ring 112 så länge brottet är pågående. Skänk pengar till välgörenhet på annat sätt istället.

Är brottet inte längre pågående så vill vi ändå alltid att du gör en polisanmä- lan. Detta oavsett om du lämnade ifrån dig något eller ej. Försök till bedrägeri är också ett brott och det är viktigt att vi får in så mycket information som möjligt när det sker. Tack!

Paul Nilsson Kommunpolis i Svedala

Information angående SPF Seniorerna Club 73 Svedala, månadsmöte den 19 januari 2022.

Styrelsen önskar alla medlemmar god fortsättning på det nya året!

Tyvärr är vi tvingade att ställa in vårt månadsmöte den 19 januari 2022. Anledningen är de rekommendationer som Folkhälsomyndigheten presenterade vid sin senaste presskonferens, på grund av den ökade smittspridningen av Covid -19.

För dig som redan betalat in avgiften för mötet: Vill du ha återbetalt hör du av dig, annars noterar kassören vem som har avgift tillgodo.

Ny information lämnas fortlöpande på vår hemsida och på facebook. Vid frågor går det bra att ringa expeditionen på onsdagar kl 09.30-11.30 på tel 040-40 05 28 (övrig tid telefonsvarare), alternativt mail till spfclub73.svedala@gmail.com.

SPF Seniorerna Club 73 Svedala

/Maj-Britt Blom