2018-01-17_månadsmöte

Club 73
SVEDALA
Minnesanteckningar från månadsmöte 2018-01-17
Ordförande Knut E Magnusson hälsar välkommen till 139 föreningsmedlemmar. Nya medlemmarna Marie Nilsson samt Monica och Kjell Mathiasson presenteras och hälsas speciellt välkomna.
Informerar om Vårens - Sommarens program 2018. Förtydligar att anmälningar måste göras om man betalar via bankgiro. Gäller även till dansen. Medlemsavgiften sker genom central uppbörd. Är under bearbetning för utskick.
Nästa månadsmöte är den 21 februari 2018 med årsmöte, parentation och minnesstund. Kallelse finns i programmet och på hemsidan finns även föredragningslista samt valberedningens förslag.
Christer Hejdenberg informerar om att Kommunala Pensionärsrådet inte har godkänt att färdtjänsten ska drivas av Skånetrafiken, vilket har stått i Lokalbladet. Han kommer att skriva till Linda Allansson Wester för att påpeka det.
Linnea Persson informerar att Torsten Perssons mailadress är fel i programmet. Ska vara torsten_persson@telia.com. 28 medlemmar har i nuläget anmält sig till Berlinresan.
Dagens program är trubaduren Jonas Almqvist och Pierre Malmqvist som underhåller med glädjefylld musik.
Dragning av vinlotteriet är den sista punkten på programmet innan ordföranden avslutar med tack för idag och välkomnar till nästa månadsmöte den 21 februari 2018.
Svedala 2018 -01 -17
Knut E Magnusson Eva-Britt Johansson ordförande sekreterare