GDPR

Kort information om nya GDPR dataskyddslagen (tidigare kallad personuppgiftslagen) som gäller från 25 maj 2018.

SPFClub73 tar väl hand om dina personuppgifter inom det centrala registret för SPF.
När du är medlem inom SPF innebär det att
- Om du deltar i en aktivitet så kan dina personuppgifter (som namn och telefon) registreras och listor för detta ändamål upprättas.
Man kanske också tar bilder som sedan publiceras på vår egen SPF hemsida men inte på öppna sidor som Facebook.
- Är du medlem eller har varit det senaste året så kan du komma att hamna i en tryckt medlemsmatrikel med namn, adress och telefon. (2018 görs ingen sådan matrikel).
- Medlemsuppgifter delas endast med tredje part om det krävs för anmälan, och stannar där.
Om du har frågor angående SPF och den nya lagen så kontakta expedition och Eva-Britt Johansson.