Medlemsmöte 2021-11-17

Onsdagen den 17 november träffades medlemmar i SPF Seniorerna Club 73 Svedala, på Svedala Trade Center. På grund av lokalens storlek, hade även detta månadsmöte två sittningar, 88 personer var anmälda till varje sittning.

Vi serverades baconlindad kycklingfilé med potatis och grönsaker till middag. Föreläsare denna dag var Ewa-Gun Westford med sin föreläsning ”Jag är inte bara polis”.

Ewa-Gun är en uppskattad föreläsare och många skratt hördes i lokalen när hon med inlevelse, bl a berättade om sin uppväxt i Borrby.

Information gavs angående förestående ändringar av Skånetrafikens busslinjer 141, 142 och 150. Ändringarna genomförs 2021-12-12 i samband med ny turlista. Det innebär, att ”slingan” i Svedala tätort tas bort och ny ändhållplats för linje 141 blir Södervärns station.

Lotteridragningen renderade också denna dag i, att ett antal glada medlemmar fick med sig en vinst hem.