Månadsmöte 2022-04-20

Minnesanteckning från månadsmötet 20 april 2022

Detta månadsmöte hölls även denna gång på STC med två sittningar pga det stora deltagandet. 78 st på första och 67 på andra.  Som tidigare inleder STC:s ägare John Tegger med att hälsa oss välkomna och informerar om bl a utrymningsvägarna.

Ordförande Maj-Britt Blom hälsar oss därefter hjärtligt välkomna, speciellt våra nya medlemmar.

Vid förra månadsmötet uteblev 11 stycken och Maj-Britt förklarar policyn vid sen avbokning. Sista anmälningsdagen är torsdagen före mötet och därmed även avanmälan och bokningen är bindande

Birthe Hassgård o Eva Kristell från resekommittén informerar om 2 biljetter till ”Så som i himlen” finns för dem som är intresserade. Mail bör ha utgått till oss som bokat resa till Hamburg med avgång 26 april. Under dagen har meddelande kommit att höstens resa till Krakow blivit inställd, resebyrån upphör. SPF Udden Smygehamn har fåtal platser kvar till Göta Kanal och SPF Skurup har platser kvar till Värmland, anmälan görs till resp förening.

Vi får därefter klartecken från John T att maten är framdukad, det blir pannbiff med lök och det doftar väldigt gott. Turordning att hämta maten har som vanligt lottats bland borden.

Efter den goda maten och med en kopp kaffe berättar vår ordförande Maj-Britt att dansen i Skurup blivit inställd pga för få deltagare. Finns intresse skapa en grupp för golf i vår förening? DM pargolf går av stapeln i Bosjökloster och DM singel i Eslöv.

Firandet av Nationaldagen blir av, finns intresse att gå i fantåget med eftersittning därefter, går det bra att anmäla sig till vår exp.

Sen är det dags för avtackning av vår tidigare ordförande Kjell-Åke Jakobsson och Eva-Britt Johansson vår sekreterare vilka varit med i många år. Eva Kristell ledamot i styrelsen slutar också. Samtliga avtackas med presentkort.

Våra funktionärer tackas för sina insatser med presentkort Lis Österstam och Maggan Hansson motionsdansen, Rikard Bivefors bowling, Gunnel Malmgren och Gertie Nordqvist canasta, Linnéa Persson hörselvård, Åke Thörnblad skogsvandring. Vår tidigare bridgeklubb har gått upp i Svedala Bridgeklubb.

Dags för lotteriet som alltid är uppskattat. Kaffe finns för dem, som inte väljer en flaska vin.

Bosse Wickström underhåller oss med härlig musik och ställer lite frågor om musiken. Allt uppskattas till fullo.

Nästa månadsmöte 18 maj hålls i vanlig ordning på STC och då serveras inkokt kall lax och underhållare blir vår egen showfavorit Per-Ola Sandberg.

Vår ordförande tackar därefter för visat intresse och önskar oss välkomna till nästa månadsmöte.

Svedala 2022-04-21                                                                                                    Maj-Britt Blom,     ordförande                                     Jeanette Jönsson, sekreterare