Välkommen till SPF Seniorerna Klinteorten,

en av 17 föreningar på Gotland inom SPF Seniorerna.

Vi är ett 80-tal medlemmar som kommer från Sproge, Eksta, Fröjel, Klinte, Sanda, Västergarn, Mästerby, Väte och Hejde socknar.

En gång i månaden träffas vi i Klinte Församlingshem eller i någon bygdegård, vi dricker kaffe och har någon form av underhållning eller föredrag etc.

Höst och vår är vi några som bowlar i Stånga på tisdagar och fredagar.

Sommartid spelar vi kubb/boule en gång i veckan och kastar varpa, arrangerar en bussutflykt och har en grillkväll och senare på hösten en skördeauktion.

Vi försöker ordna med några intressanta studiebesök, vi har en påskfest och vi äter julbord mm mm.

Våra aktiviteter annonserar vi under Veteranspalten i GA och GT vanligtvis torsdagar.

Att tillhöra en pensionärsförening är en möjlighet att få framföra sina åsikter och tankar, få någon som för vår talan.