Det blev ett årsmöte till slut!

Att många föreningar skjutit upp sina årsmöten har vi hört om. Så även SPF Rättviksringen. Men igår 25 maj var det dags.

Tanken var att sitta utomhus vid Gammelgården, men det ville inte regnet som gjorde att vi fick flytta in i Sturladu. Men eftersom vi bara var 8 personer var det enkelt. Årsmötesförhandlingarna sköttes snabbt av ordförande Åsa med sekreterare Lotta vid sin sida.

Styrelsen hade lovat att ställa upp ett år till på grund av de konstiga coronatiderna. Agnetha Wallander hade dock bett att få lämna styrelsen. Eftersom hon är vice ordförande går Anders Barth in som vice i henne ställe. Styrelsen består nu av 6 personer, vilket godkändes.

Vanligtvis har vi parentation på årsmötet, men det får bli till hösten på ett månads­möte när vi förhoppningsvis kan vara flera. 13 medlemmar har avlidit.

Nästa gång vi träffas blir också på Gammelgården. Tisdag den 17 augusti blir det sillunch.

Text och bild: Anne Höglin (8:e deltagaren - bakom kameran) !