Årsmöte i Församlingshemmet

SPF:s årsmöte var välbesökt. Trots det förrädiska vinterväglaget hade många tagit sig till Församlingshemmet.

Årsmötet inleddes med parentation. 7 ljus tändes och vi fick ta avsked av de 7 medlemmar som lämnat oss. En dikt och ”Koppången” avslutade ceremonin.

Ordförande Åsa t.h. läste namnen oh sekreterare Yvonne tände ljusen.

Så följde själva årsmötet och några punkter kan nämnas: Medlemmarna har blivit bjudna på både båttur med Gustav Vasa och jubileumslunch och inträde vid 3 tillfällen vilket gjort att föreningen får hålla lite hårt i plånboken detta år.
Årsavgiften för 2024 förblir oförändrad 250:- (positivt med något som inte ökar i pris i dessa tider).
En studiecirkel om Östergötland pågår med många intresserade deltagare. Som final blir det en resa 31 maj – 2 juni som även icke cirkeldeltagare kan vara med på.
Beträffande styrelsen så fortsätter Åsa Björklund som ordförande. Bosse Bjerner och Lotta Skalme lämnar, ny ledamot blir Clemens Törnkvist och en plats är vakant.
Därefter avslutade vi traditionellt med kaffe och semla som deltagarna bjöds på – till trivsamt småprat vid borden.

Åsa avtackade Bosse Bjerner efter 20 år i styrelsen. De affischer vi kunnat se i våra livsmedelsaffärer är bl.a. hans verk. Lotta Skalme avtackades som bl.a. snabb och noggrann sekreterare under 9 år.
Båda fick en fin vårbukett med bl.a. tulpaner.

Text och foto: Anne Höglin