Information om resor

Som vanligt försöker vi variera våra resor och resmål med korta och långa resor, nära och längre bort. Vi försöker i möjligaste mån tillgodose önskemålen från medlemmarna och vi tar tacksamt emot förslag till kommande resor.

VIKTIGT! LÄS DETTA MYCKET NOGA!
Det underlättar vårt arbete om du anmäler dig före sista anmälningsdagen. Du kan dock ALLTID höra av dig även efter sista anmälningsdag till alla resor, det kan finnas platser kvar! Även om den resa du är intresserad av är fulltecknad, skriv upp dig på reservplats. Vi lyckas ofta med att få med alla reserver också. Det är endast resekommittén som kan ge besked om en resa är fulltecknad eller inte.
Efter sista anmälningsdagen är din anmälan bindande, vilket innebär att du får betala resan om du måste avboka och om inga reserver finns. Det gäller ALLA våra resor.
Om vi inte har någon reserv så hoppas vi att du själv kan ordna en ersättare. Om du står som första reserv och vi får ett återbud så får du automatiskt en bekräftelse/faktura. Därför är det viktigt att även du som står som reserv avbokar om du inte kan åka med, före sista anmälningsdag. Du som är reserv, hör av dig då och då för att få veta var på reservlistan du finns.
Kontakta ditt försäkringsbolag, där vet de om du har en försäkring med avbeställningsskydd som gäller vid sjukdom eller liknande. Läs också respektive researrangörs avbeställningsvillkor.
OBS! Avanmälan görs endast till SPF:s reseansvariga. Researrangörerna/bussbolagen vet inte om vi har, eller vilka som är, reserver.
Avgångstider kan ändras, den rätta finns på fakturan.
Var snäll och säg till redan vid anmälan om du har någon specialkost.
Kontrollera att du för utlandsresor har giltigt pass och giltigt EU försäkringskort!
Om du betalar din faktura via internet glöm då inte att ange ditt namn, hemort och resmål. Alla resor utgår från Mikaelsgården i Sala ( om inte annat anges ).
Resorna är i första hand till för våra medlemmar men om det finns plats är också andra välkomna. Observera att endast medlemmar omfattas av vår försäkring.