Tre sång-och spelglada musikanter ...

…. från Hedesunda/Gävle lockade SPFseniorer att fylla Mikaelsgården på vårens första medlemsträff

• Egons kvartett

Tre sång-och spelglada musikanter från Hedesunda/Gävle lockade SPFseniorer att fylla Mikaelsgården på vårens första medlemsträff. Egons kvartett kallar de sig trots att Egon aldrig har dykt upp på repetitionerna. Namnet behöll de ändå och har spelat ihop i åtta år. Gamla populära låtar fick vi höra där vi kände igen Gunnar Wiklund, SweDanes, Belafonte och många fler, många med egna svenska texter. "Man blir så gla" över dagens kö- och telefonkrångel fick avsluta trions uppskattade spelning.
Föreningsinformation om resor, det gäller att boka plats i tid, om slöjdkafé, en nyhet i vår för de som gillar att sticka, virka, fika, och om musiklyssning både på hemmaplan och Heby Folkets Hus, avslutade upptakten till en vårsäsong fylld av aktiviteter.
Per Byström