SPF Seniorerna Sala

Föreningen bildades den 17 januari 1970 och har i dag ca. 630 medlemmar.
Medlemsavgiften är för närvarande 260:- kr.

En av de viktigaste uppgifterna för hela SPF Seniorernas organisation är att tillvarata pensionärernas intressen, framförallt gentemot myndigheter och beslutande organ.
På det lokala planet är vi representerade i KPR, Kommunala pensionärsrådet.

Att verka för pensionärernas välbefinnande är en annan del av föreningsverksamheten.
Den fysiska och mentala hälsan stärks genom deltagande i olika typer av aktiviteter som anordnas.
Vi har fritidsaktiviteter som boule, bowling, bangolf, biljard, bridge, golf, qi gong, vattengymnastik och gladgympa.
I samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan har vi också ett stort utbud av studiecirklar. Återkommande cirklar är bl.a. akvarellmålning, litteratur, engelska, musiklyssning,
oljemålning, matlagning för herrar, träslöjd, och vävning.
En gång per månad på måndagseftermiddag anordnas medlemsträffar på Mikaelsgården. Programmen där har oftast inslag av information och underhållning med inbjudna gäster som huvudattraktion.
Vi arrangerar resor och dagsutflykter till intressanta resmål.
Teater- och konsertresor är också populärt.

Önskar du bli medlem, gå in under rubriken Bli medlem och följ anvisningarna.

Välkommen i vår gemenskap!